Rozvoj herního počítačového průmyslu: Jaký vývoj předcházel dnešním moderním hrám? 1. část

Rozvoj herního počítačového průmyslu: Jaký vývoj předcházel dnešním moderním hrám? 1. část

Rozvoj herního počítačového průmyslu je po desetiletí úzce propojen s nejrůznějšími vědeckými objevy a novinkami v prostředí výpočetní techniky.

Samotné hry rozhodně nejsou omezeny jen na určitou věkovou skupinu či spotřebitelský segment.

S příchodem mobilních her, lepším hardwarem a vysokou kvalitou her, se tento způsob zábavy stal velmi životaschopným pro hráče ze všech prostředí a věkových skupin.

Pojďme teď trochu nahlédnou do historie celého herního průmyslu.

Historie počítačových her

První hry přišly na svět takřka ve stejnou dobu jako počítače ve třicátých až čtyřicátých letech 20. století. A třeba raketový simulátor existoval dokonce ještě před příchodem prvního počítače.

Stojí za zmínku, že hry mohou také pracovat pro dobro lidstva. Například některé rozsáhlé projekty, jako operační systém Unix, byl původně určený pro vývoj her.

Historie hraní má za sebou nejeden vzestup a pád. Je to hlavně z toho důvodu, že nové hry se staly populární jen na chvíli a brzy byly potlačeny zase novými.

V roce 1983 došlo k výraznému poklesu na trhu s počítačovými hrami, protože přišly hry založené na konzole. Byly si navzájem velice podobné a uživatelé neměli zájem.

Jak se výpočetní technika stále více vyvíjela a přišla 3D grafika, staly se hry znovu přitažlivé a zároveň i mnohem obtížnější a propracovanější.

Trh se stále aktivně rozvíjí a přitahuje rostoucí počet kvalitních vývojářů, investorů a samozřejmě i hráčů, jejichž zájem vždy rozhoduje o úspěchu či neúspěchu.

Herní průmysl se neustále rozvíjí

Samotný herní průmysl prošel zásadním vývojem od 70. let 20. století. V roce 1971 přišla první arkádová hra Computer Space a po ní následovala velmi úspěšná videohra Atari Inc, Pong.

V roce 1977 ztratil trh na síle, aby ji znovu našel v roce 1978 s další kvalitní hrou s názvem Space Invaders. Arkádové stroje se postupně začaly objevovat v běžných veřejných prostorech (nákupní střediska, obchody, restaurace).

Postupně se také začalo hrát na osobních počítačích.

Další selhání v tomto odvětví dorazilo v roce 1983. Trh oživil systém Nintendo a na konci osmdesátých let přišly další systémy jako například Gameboy.

Devadesátá léta znamenala mnoho důležitých pokroků, včetně využití CD pro ukládání a distribuci softwaru. Pro vizuální prvky videoher se stala standardem 3D grafika. Rychle se vyvíjející internet znamenal hraní více hráčů

Herní průmysl generoval značné příjmy. V roce 1994 to bylo odhadem sedm miliard dolarů z arkád a šest miliard dolarů z domácích konzolí jen v USA.

Po roce 2000 se hry nadále vyvíjely. Postupně se do popředí dostávaly hry pro mobilní zařízení a objevila se nová herní platforma ve formě sociálních sítí.

Herní průmysl jde neustále kupředu tak, jak přichází nové a nové technologie. Je to nutné i proto, aby stále uspokojoval náročnější požadavky hráčů.

Zejména nárůst a obliba mobilních her s podporou rozšířené reality mohou přeměnit mobilní zařízení v herní konzole příští generace.

Moderní technologie a herní trendy s GPS navigací

Zejména v pracovních kolektivech se dostávají do popředí geolokační hry. Využívají moderních technologií a her s GPS navigací. Prověří znalosti i schopnost spolupráce v týmu. Zároveň si oddychnete od každodenních pracovních starostí a možná zlepšíte i vzájemné vztahy.

Nechte se spolu se svými kolegy pohltit virtuální realitou a užijte si skvělé zábavní odpoledne s tabletem v ruce na neznámém místě.

Kategorie