Tipy pro úspěšnou implementaci gamifikace do e-shopu

Tipy pro úspěšnou implementaci gamifikace do e-shopu

„Kdo si hraje, nezlobí.“ Známé přísloví potvrzuje skutečnost, že má-li člověk u nějaké činnosti vydržet, je nejlepší, když se u toho baví. Pokud jste majiteli e-shopu, na jaké tipy a návody je dobré se zaměřit, aby uživatele návštěva vašeho e-shopu bavila a rádi se k vám vraceli?

Máme pro vás několik vyzkoušených návodů. 

Návod první: Definujte si cíle gamifikace 

Předtím než začnete implementovat herní prvky do vašeho e-shopu zjistěte, o co vám vlastně jde. Jakých cílů chcete pomocí gamifikace dosáhnout? Co konkrétního od toho čekáte? Proč to potřebujete?

Důvodů, proč s gamifikací na e-shopu začít, může být několik. Nejčastějšími jsou například následující:

  • zvýšení prodejů, 
  • zlepšení zákaznické angažovanosti, 
  • budování loajality zákazníků.

Návod druhý: Přizpůsobte gamifikaci vašemu e-shopu 

Neexistuje žádný univerzální přístup ke gamifikaci e-shopů. Žádná šablona, která by fungovala naprosto stejně na všech stránkách s e-shopy. Musíte ji sami přizpůsobit specifickým charakteristikám vašeho konkrétního e-shopu, a především vašim cílovým zákazníkům. 

Tip: Pokud například prodáváte oblečení, můžete zákazníkům udělovat body za každý nákup a umožnit jim odemykat speciální odměny nebo slevy na další vaše produkty.

Návod třetí: Vytvořte atraktivní herní prvky 

Má-li být gamifikace vašeho e-shopu přitažlivá a zábavná, musí zákazníky v prvé řadě motivovat. Motivovat k čemu? Nejen k samotnému vyzkoušení herních prvků, ale i k opakované návštěvě vašeho e-shopu. Dobře oslovený zákazník se někde v podvědomí bude těšit, až se znovu setká s gamifikačním prvkem vašeho e-shopu. 

Nejoblíbenějšími gamifikačními prvky jsou:

  • soutěže, 
  • odemykání úrovní, 
  • body, 
  • odznaky, 
  • výzvy a další. 

Návod čtvrtý: Zajistěte viditelnost herních prvků 

Je naprosto důležité, aby byli vaši zákazníci informováni o herních prvcích, které jste do svého e-shopu implementovali. Není nic horšího, než když si zákazník herních prvků nevšimne.

Využijte proto grafické prvky, zřiďte speciální sekci v e-shopu nebo stránku věnovanou gamifikaci a připomínejte zákazníkům, jaké odměny nebo výhody na ně čekají.

Vlastní úsudek

Při rozhodování o tom, jaký gamifikační prvek pro svůj e-shop použijete, se řiďte i vlastním úsudkem a pocity. Vyzkoušejte si herní prvky ostatních firem na vlastní kůži jako zákazník. Na základě své vlastní zkušenosti se pak rozhodněte pro ty prvky, které vás nejvíce oslovily.

Kategorie